Inhoud van de training Professioneel Telefoneren

De telefoon is de hoofdingang van iedere organisatie. Het is één van de meest gebruikte communicatiemiddelen tussen de klant en jouw onderneming. De telefoon is onder ander een uitstekend middel voor het werven van nieuwe relaties, voor het opbouwen en onderhouden van bestaande relaties of voor wakker schudden van ‘slapende’ relaties.

De indruk die jouw klant van jouw organisatie overhoudt, hangt in beslissende mate af van de manier waarop je je aan de telefoon gedraagt. Met een klantgerichte en persoonlijke benadering ben je immers het visitekaartje van jouw organisatie.

In de training professioneel Telefoneren van Plieger Training leer je hoe u op een professionele manier inhoud kunt geven aan jouw telefonische klantcontacten. Onze ervaren trainers maken je bewust van de impact die jouw telefonische communicatie heeft en hoe je je hierin kunt onderscheiden en daadwerkelijk toegevoegde waarde kunt bieden. Investeren in klantgericht telefoneren leidt direct tot meer tevreden klanten en daarmee tot zichtbaar resultaat.

Onderwerpen:

Klantgericht communiceren

  • Wat is communicatie?
  • Telefonisch communiceren
  • Stemgebruik
  • Lastige gesprekken

Gespreksopbouw

  • Gespreksstructuur
  • Inkomend telefoonverkeer
  • Uitgaand telefoonverkeer
  • Verschillende gesprekken

Gesprekstechnieken

  • Luisteren, samenvatten, doorvragen
  • Structuur vasthouden
  • Effectieve vragen
  • Positief en concreet taalgebruik

Telefoonvaardigheden

  • Begroeting
  • Wachtstand en doorverbinden
  • Boodschappen aannemen en achterlaten
  • Het gesprek afsluiten

Enz., enz.

Training Professioneel Telefoneren bij Plieger Training

De training Professioneel Telefoneren bij Plieger Training is een maatwerktraining die bij uitstek geschikt is voor accountmanagers, receptionistes, secretaresses of medewerkers van een callcenter. Maar de training staat natuurlijk ook open voor iedereen die zijn of haar professionele telefonische vaardigheden wil verbeteren.