In de training Commerciële Communicatie en Klantgerichtheid van Plieger Training leer je hoe je de klant centraal stelt, zonder dat je daarbij jouw doelen uit het oog verliest.

Tevreden klanten zijn cruciaal voor het voortbestaan en de groei van jouw organisatie. Tevreden klanten brengen succes; zij zijn de ambassadeurs van jouw product of dienst. Natuurlijk wil je tevreden klanten behouden en wil je er alles aan doen om het aantal tevreden klanten voor jouw organisatie uit te breiden.

De deskundige en enthousiaste trainers van Plieger Training houden je in maatwerktrainingen een spiegel voor:

  • Ben je daadwerkelijk klantgericht bezig of blijft het bij goedmoedige vriendelijkheid?

Inhoud van de training Commerciële Communicatie en Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid in jouw organisatie eigenlijk?
  • Hoe motiveer je jezelf om de klant te leren kennen en er vervolgens alles aan te doen om die klant tevreden te stellen?
  • Hoe zorg je ervoor dat de klant een lopend reclamebord voor jouw organisatie wordt?

 Onderwerpen

  • Klantgericht communiceren
    • Hoe wij communiceren
    • Alles communiceert
    • Een goede eerste indruk
    • Klanttypen
    • Persoonlijke communicatie
    • Positief en concreet taalgebruik
  • Klantgericht denken en doen
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is klantgerichtheid in jouw organisatie?
    • Wie zijn je klanten?
    • Wat lever je?
    • De top 10 van klantgerichtheid
    • Wat verwachten klanten van ons?
    • Hoe kunnen we die verwachtingen overtreffen?
    • Klantgerichtheid zichtbaar maken
    • Servicenormen en KPI’s
    • Externe klanten/interne klanten
    • Een winnend team
    • Omgaan met klachten
    • Enz., enz.

Training Commerciële Communicatie en Klantgerichtheid bij Plieger Training

Na een training Commerciële Communicatie en Klantgerichtheid heb je alle tools in handen om de dienstverlening in jouw organisatie tot een succesvol niveau te brengen.

De training Commerciële communicatie en klantgerichtheid kenmerkt zich door een boeiende afwisseling van theorie en praktische oefeningen en opdrachten, waarbij zelf ingebrachte casuïstiek als een rode draad door de training heen loopt.