Training Effectief Communiceren

Inhoud van de training Effectief Communiceren

Een klantgerichte, heldere communicatie is de basis voor een prettige samenwerking binnen een organisatie.

Na de training Effectief Communiceren kunt u als volwaardig gesprekspartner zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak helder en overtuigend communiceren. U leert de juiste gesprekstechnieken toepassen, weet welke communicatiestijlen in welke situatie u het beste kunt gebruiken, leert feedback geven en ontvangen en weet hoe u kunt omgaan met ‘lastige’ gesprekken.

Onderwerpen:

  • Klantgerichte communicatie 
  • Stijlen van communiceren 
  • Houding en uitstraling 
  • Interactie met anderen 
  • Taak- en relatiegericht 
  • Pitchen /Jezelf voorstellen /Over jezelf vertellen 
  • Social talk
  • Empathisch vermogen 
  • Verwachtingspatronen interpreteren en communiceren 
  • Luisteren (actief en goed luisteren), samenvatten en doorvragen 
  • Gestructureerd formuleren 
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met weerstand
  • Tips voor helder mondeling formuleren    

Training Effectief Communiceren bij Plieger Training

De training (interne) klantgerichte communicatie van Plieger Training is een maatwerktraining, waarvan wij de inhoud in overleg samenstellen.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden. Wij helpen u graag!