Een klantgerichte, heldere communicatie is de basis voor een prettige samenwerking binnen een organisatie.

Na de training Effectief Communiceren kun je als volwaardig gesprekspartner zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak helder en overtuigend communiceren. Je leert de juiste gesprekstechnieken toepassen, weet welke communicatiestijlen in welke situatie je het beste kunt gebruiken, leert feedback geven en ontvangen en weet hoe je kunt omgaan met ‘lastige’ gesprekken.

Onderwerpen:

  • Klantgerichte communicatie
  • Stijlen van communiceren
  • Houding en uitstraling
  • Interactie met anderen
  • Taak- en relatiegericht
  • Pitchen /Jezelf voorstellen /Over jezelf vertellen
  • Social talk
  • Empathisch vermogen
  • Verwachtingspatronen interpreteren en communiceren
  • Luisteren (actief en goed luisteren), samenvatten en doorvragen
  • Gestructureerd formuleren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met weerstand
  • Tips voor helder mondeling formuleren